Матеріали конференцій, симпозіумів у книзі “Туринська Плащаниця”

Симпозіум у Гонконзі “Туринська Плащаниця – зображення Христа?”

Доступна одна стаття:

William Meacham “Radiocarbon Measurement and the Age of the Turin Shroud: Possibilities and Uncertainties”

Вільям Мехам “Радіовуглецеве датування та вік Туринської Плащаниці: можливе та неможливе” (William Meacham “Radiocarbon Measurement and the Age of the Turin Shroud: Possibilities and Uncertainties”) (http://www.shroud.com/meacham.htm). Археолог Вільям Мехам у 1986 році передбачив можливі похибки у майбутньому радіовуглецевому датуванні Туринської Плащаниці, а саме: забруднення стороннім вуглецем, обмін продуктів піролізу целюлози, ізотопний обмін[1]. Дані гіпотези лягли в основу наступних досліджень у сфері радіовуглецевого датування Плащаниці.

Перший науковий семінар Гільдії Святої Плащаниці (Конференція в Езопусі 1996 року) (23-25 серпня 1996 року, Езопус, Нью Йорк).

Гільдію Святої Плащаниці було сформовано у 1951 році отцем Адамом Оттербейном для популяризації і наукового вивчення Туринської Плащаниці. О. Оттербейн був президентом Гільдії Святої Плащаниці 45 років і разом з о. Петером Рінальді сприяв у наданні дозволу STURP для проведення досліджень у 1978 році. Крім того, 60 років він був монахом, давши свою обітницю 2 серпня 1936 року. 23-25 серпня 1996 року був почесним гостем на зібранні своїх друзів і колег з сіндології на Першому міжнародному семінарі Гільдії Святої Плащаниці в Езопосі, Нью-Йорк. Серед промовців на події були дійсні члени команди STURP д-р Джон Джексон, д-р Алан Адлер і Томас Д’Мухала, разом з визнаними істориками Плащаниці Яном Вілсоном і д-ром Даном Скавоною. Інші дослідники Плащаниці, що виступали на події, були д-р Алан Венжер, співзасновник CSST, Ізабель Пічек, всесвітньовідома скульпторка і фізик-теоретик, і Дороті Кріспіно, видавець Shroud Spectrum International.

З 13 представлених доповідей через Інтернет нам доступні 5:

“Alice In Wonderland and the Shroud of Turin” by Isabel Piczek

“Josef of Arimathea, the Holy Grail and the Turin Shroud” by Dan Scavone

“The Fathers of American Sindology” by Mrs.Dorothy Crispino

“Where Do We Go From Here?” by Thomas D`Muhala

“The Disciples On The Road To Turin” by Reverend Josef Marino, O.S.B.

З цих статей цікавими нам видались три, які і розглянемо.

Ізабель Пічек “Аліса у країні чудес та Туринська Плащаниця” (Isabel Piczek “Alice In Wonderland and the Shroud of Turin”) (http://www.shroud.com/piczek2.htm). Мистецтвознавець Ізабель Пічек представляє різноманітні теорії походження Плащаниці – мистецькі, технічні і заперечує їх на основі мистецтвознавчих та історичних даних[2].

Даніель Скавоне “Йосип з Ариматеї, Чаша Грааля і Туринська Плащаниця” (Dan Scavone “Josef of Arimathea, the Holy Grail and the Turin Shroud”) (http://www.shroud.com/scavone2.htm). Відомий історик проф. Університету Південної Індіани подає версію, що легенди про Чашу Грааля пішли від неясних чуток про Туринську Плащаницю, яка періодично зберігалася в Едессі й Константинополі. Чаша Грааля – посудина, у якій вино перетворилося на кров Христа на Святій Вечері. Йосип з Ариматеї, який надав полотно для поховання Ісуса, у легендах виступає як хранитель чаші. За припущенням автора, Чаша Грааля ніколи не існувала, легенди про пошуки чаші виникли саме тоді, коли Плащаниця пропала з Константинополя у 1204 році під час четвертого хрестового походу[3].

Дороті Кріспіно “Отці американської сіндології” (Dorothy Crispino “The Fathers of American Sindology”) (http://www.shroud.com/crispino.htm). У статті подається історія створення Гільдії Святої Плащаниці (Holy Shroud Guild). Наголос робиться на долі тих, хто спричинився до створення цієї організації – оо. Адам Оттербейн, Едвард Вюншель, Франсіс Філас та Петер Рінальді[4].

Міжнародний науковий симпозіум з Туринської Плащаниці. 12-14 травня 1997 року. Готель “Вестмінстер” м.Ніс, Франція.

12, 13 і 14 травня 1997 року Міжнародний центр вивчення Туринської Плащаниці, найбільша сіндологічна організація Франції, організувала головний симпозіум. Багато науковців з усього світу відвідали подію і представили доповіді та повідомлення про сучасний стан і плани на майбутнє у вивченні Плащаниці. На конференції було заслухано 43 виступи, з яких нам доступні через Інтернет 8, п’ять з них ми вважаємо за доцільне розглянути.

Ізабель Пічек “Концепція негативності протягом віків проти негативного зображення на Плащаниці” (Isabel Piczek “The Concept of Negativity Through the Ages vs The Negative Image on the Shroud”) (http://www.shroud.com/piczek3.htm). Мистецтвознавець і художник Ізабель Пічек розглядає можливість утворення негативного зображення різноманітними методами, співставляє властивості утворених зображень із зображенням на Плащаниці[5].

Сільвіо Діана “Натуральні волокна тканини – оптична активність, рацемізація та епімеризація” (Silvio Diana “Natural Textile Fibres – Optical Activity, Racemization and Epimerization”) (http://www.shroud.com/diana.htm). Автор показує на основі досліджень можливість деградації целюлози стародавніх картин на полотні[6].

Алан Д.Адлер, Алан та Мері Венджери “До питання про бокову смужку на Туринській Плащаниці” (Alan D.Adler “Concerning the Side Strip on the Shroud of Turin”) (http://www.shroud.com/adler2.htm). Дослідники звернули увагу на бокову смужку, що вирізняється по усій довжині Плащаниці, і зробили висновок, що це частина полотна, з якого була зроблена трубка для експозиції Плащаниці, можливо, після пожежі 1532 року (очевидно, у цю трубку просували шнур чи прут). Також вчені звертають увагу на відмінності складу солей у ділянках, де видно плями від води, та у зразках, які були взяті для радіовуглецевого аналізу[7].

Джек Марквардт “Чи була Плащаниця у Лангедоці під час втрачених років?” (Jack Markwardt “Was The Shroud In Languedok During The Missing Years?”) (http://www.shroud.com/markward.htm). Автор робить припущення, що у 1204-1349 рр. Плащаниця перебувала в руках єретиків-катарів у французькій провінції Лангедок і потрапила до Жофруа де Чарні як королівський дар з конфіскованого після Чорної смерті майна єретиків чи їх нащадків[8].

Ремі Ван Хелст “Червоні плями на льєрській та інших копіях Плащаниці” (Remi Van Haelst “Red Stains on the Lier and Other Shroud Copies”) (http://www.shroud.com/vanhels2.htm). Ремі Ван Хелст, бельгійський вчений, аналізує копії Плащаниці і порівнює їх з оригіналом. Особливо цікава найдавніша копія 1516 року, яка була зроблена перед пожежею 1532 року і зображує Плащаницю у непошкодженому вогнем вигляді[9].

Міжнародний конгрес з вивчення Туринської Плащаниці “Наука і Плащаниця” (Туринський симпозіум 1998 року). 5-7 червня 1998 року. Юніоне індустріале, Турин, Італія.

Третій міжнародний конгрес з вивчення Туринської Плащаниці був проведений у Турині (Італія), 5-7 червня 1998 року. Тема події – “Наука і Плащаниця”, профінансована Міжнародним центром сіндології Турину, організацією, яку заснував архієпископ кардинал Мауріліо Фоссаті ІІ 18 грудня 1959 року. Проф. Байма Болон був президентом організаційного комітету. Президентом конгресу був проф. Бертоліно, в науковий комітет входили проф. Алан Адлер, П’єрлуїджі Байм Болоне, Нелло Балоссіно, Бруно Барберіс, Карлейнц Дітс, д-р Мехтілд Флурі Ламберг, проф. дон Джузеппе Гілберті, П’єтро Касвальдер, Генріх Пфейфер, д-р Даніель Раффард де Брієн, проф. П’єро Саваріно, Сільвано Сканнеріні і д-р Джіан Марія Закконе. Усього було представлено 109 виступів, через Інтернет нам доступні 13, з яких розглянемо п’ять, які видаються нам найцікавішими.

Авіноам Данін “Походження Туринської Плащаниці з Близького Сходу доведено за допомогою рослинних зображень і пилкових зерен” (Avinoam Danin “The Origin of The Shroud of Turin From the Near East as Evidenced by Plant Images and by Pollen Grains”) (http://www.shroud.com/danin2.htm)[10]. Ізраїльський експерт з ботаніки Авіноам Данін за допомогою власних досліджень визначив місце походження і час цвітіння рослин, зображених на Плащаниці. З кількісної оцінки пилкових зерен вчений визначив, що пилок був занесений не вітром, а належав до рослин, які лежали на Плащаниці. Оптимальне місце, в якому могли б бути зібрані ці рослини, – 10-20 кілометрів на схід чи захід від Єрусалиму, час загального цвітіння вказаних рослин – березень-квітень. Стаття була представлена на Туринському симпозіумі 1998 році.

Авіноам Данін, Урі Барух “Рослинні індикатори походження Туринської Плащаниці” (Avinoam Danin and Uri Baruch “Floristic Indicators for the Origin of the Shroud of Turin”) (http://www.shroud.com/pdfs/daninx.pdf)[11]. Стаття була представлена на Туринському Симпозіумі 1998 року. Містить розгляд основних рослин, що є визначальними для походження Плащаниці – Guindella tournefortii i Zigophyllum dumosum. Окреслені умови, за яких могли опинитися плоди Pistacia на Плащаниці, усі три види рослин Pistacia не плодоносять навесні – вони консервуються у вересні і використовуються як харчовий додаток протягом року. Окрім того, у статті визначаються причини розбіжності у дослідженні пилку між сучасними вченими і Фреєм – вони полягають у науковому рівні вивчення даної галузі у той період. Подані дві таблиці з кількісними і якісними характеристиками пилкових зерен, знайдених на Плащаниці, вказується, що пилок Guindella tournefortii міг потрапити на Плащаницю тільки через безпосередній контакт полотна з рослиною, що було доведено польовими дослідженнями Баруха у 1993 році. Порівнянням зображень на трьох серіях фотографій 1898, 1931 і 1978 років виключається можливість утворення зображень як дефектів фотографії і доводиться єдність зображень рослин з усією системою зображень на Плащаниці.

Баррі Шворц “Роль Інтернету у майбутніх дослідженнях Плащаниці” (Barrie M.Schwortz “The Role of the Internet in the Future of Shroud Research” (http://www.shroud.com/schwortz.htm), 25.11.99. Стаття була представлена на Туринському симпозіумі 1998 року. Подано, як Інтернет може бути використаний у майбутніх дослідженнях Плащаниці. У посиланнях представлені приклади застосування Інтернету з даної теми. Автор є власником і вебмастером The Shroud of Turin Website, найбільшого і найширшого Інтернет-ресурсу Плащаниці[12].

Джек Марквардт “Вогонь і портрет” (Jack Markwardt “The Fire and the Portrait”) (http://www.shroud.com/markwar2.htm). Історик Джек Макрвардт на основі аналізу пошкоджень вогнем на Плащаниці, іконографічних, історичних та фізичних даних вказує дату 544 року як можливу дату пошкодження Плащаниці вогнем[13].

Ян Вілсон “Оцінка помилок, зроблених по відношенню до зразків, що були взяті у 1988 році, і можливість їх виправлення” (Ian Wilson “An Appraisal of the Mistakes Made Regarding the Shroud Samples Taken in 1988 – and a Suggested Way of Putting These Behind Us”) (http://www.shroud.com/wilson.htm). У статті відомий сіндолог Ян Вілсон розглядає зразки з Плащаниці, взяті у 1988 році для радіовуглецевого датування. Він заперечує деякі гіпотези про можливу похибку у датуванні – зокрема, теорію Кузнєцова, яку він називає шахрайством, відкидає припущення, за яким зразки були взяті з ділянок, залатаних у середні віки. Водночас дослідник вказує на помилки, зроблені при взятті та обробці зразків, називає теорію Гарца-Вальдеса найдостовірнішою у питанні радіовуглецевого датування[14].

Далласька зустріч американських сіндологів. 6-8 листопада 1998 року.

На конференції було представлено 27 доповідей, з яких нам доступні три:

¨     Warren S.Grundfest “Imaging Spectroscopy, A New Non-Destructive Method for Materials Analysis”

¨     Donald J.Lynn “Comments On Shroud Research”

¨     Barrie M.Schwortz “Electronic Archiving and Distribution: The Value of the Internet and CD-ROM Technology”

Доцільно розглянути виступ Баррі Шворца:

Баррі Шворц “Електронне архівування і розповсюдження: цінність Інтернету та технології CD-ROM” (Barrie M.Shwortz “Electronic Archiving and Distribution: The Value of the Internet and CD-ROM Technology”) (http://www.shroud.com/pdfs/bsdallas.pdf). Баррі Шворц, засновник і власник The Shroud of Turin Website, на основі власного CD-ROM проекту подає роль сучасних інформаційних технологій у науці[15].

Конференція 1999 року у Річмонді. Міжнародна наукова конференція з Туринської Плащаниці. 18-20 червня 1998 року. Церква абатства Святої Матері, Річмонд (Віргінія).

У п’ятницю 18 червня 1999 року Міжнародна наукова конференція з Туринської Плащаниці відкрилася в аудиторії з більш як 300 учасниками, що приїхали послухати деяких провідних сіндологів світу, які представили свої найновіші дослідження про Туринську Плащаницю. Зустріч відбулася у церкві абатства Святої Марії біля Річмонда, штат Віргінія. Триденна зустріч фінансувалася Центром Туринської Плащаниці, заснованим Брайаном Волшом і розміщеним в абатстві. Організаторами були Брайан та Діана Фулбрайт, абат Бенедикт МакДермотт займався питаннями розміщення гостей. Конференція мала міжнародний характер – учасники були з Мексики, Італії, Іспанії, Австралії, Канади та Бразилії. Перевагою конференції було те, що промовці подали багато ілюстрацій, промови були підкріплені наочними матеріалами і мали інтерактивний характер.

З 28 виступів нам доступні одинадцять, з яких розглянемо шість статей:

Джек Марквардт “Антіохія та Плащаниця” (Jack Markwardt “Antioch and the Shroud”) (http://www.shroud.com/pdfs/markward.pdf). Історик Джек Марквардт висловлює припущення, що Плащаниця перебувала в Антіохії з 47 по 540 рік. Припускається, що Плащаниця була перенесена в Антіохію апостолом Петром у 47 році і під час облоги Антіохії персами у 540 році була перенесена монофізитами-втікачами до Едесси, що лежить у 145 милях на північний схід. Також подається церковна історія Едесси і відомості про інші реліквії, пов’язані зі стражданнями Ісуса Христа[16].

Петер Шумахер “Фотограметричні дослідження Туринської Плащаниці” (Peter M.Schumacher “Photogrammetric Responses From The Shroud of Turin” (http://www.shroud.com/pdfs/schumchr.pdf). Досліджуються оптичні властивості Туринської Плащаниці. Головний акцент робиться на аналізі за допомогою аналізатора зображення VР-8 та на аналізі оптичних властивостей оксиду заліза, який, за твердженням деяких вчених, причетний до утворення зображення[17].

Ян Вілсон “Урфа, Туреччина: Пропозиція для археологічного обстеження міста, у якому (за припущенням) зберігалась Плащаниця біля тисячі років” (Ian Wilson “Urfa, Turkey: A proposal for an archaeological survey of the town that (arguably) was the Shroud’s home for nearly a thousand years”) (http://www.shroud.com/pdfs/wilson.pdf). У статті історика Яна Вілсона розглядаються християнські пам’ятки Урфи (Едесси), пов’язані з Мандиліоном. Також подаються історичні дані, що стосуються перебування полотна у місті[18].

Баррі Шворц “Роль Інтернету у сучасних дослідженнях Плащаниці” (Barrie M.Shwortz “The Role of the Internet in Current Shroud Research”) (http://www.shroud.com/pdfs/schwortz.pdf). Дана праця була представлена на Річмондській конференції 1999 року. В ній підбиваються підсумки виконаної роботи після виходу статті Баррі Шворца “Роль Інтернету у майбутніх дослідженнях Плащаниці”[19]. Зокрема, зазначається, що багато з того, що планувалось і передбачалось, стало реальністю. Автор описує удосконалення свого творення – сайту The Shroud of Turin Website, що остаточно утвердився в Інтернеті як основний сіндологічний ресурс. Також подається короткий огляд нових технологій та програмного забезпечення, нових стандартів подання матеріалів в Інтернеті[20].

Фанті Джуліо, Марінеллі Емануелла, Кагнаццо Алессандро “Ком’ютеризований антропометричний аналіз людини із Туринської Плащаниці” (Fanti Gulio, Marinelli Emanuela, Cagnazzo Alessandro “Computerized anthropometric analysis of the Man of the Turin Shroud”) (http://www.shroud.com/pdfs/marineli.pdf). У статті розглядається можливе положення тіла на полотні, із розрахунками висоти та деяких антропометричних характеристик[21].

Моран Кевін “Оптичні висновки із дослідження зразків Фрея 1978 року” (Moran Kevin “Optically Terminated Image Pixels Observed on Fref 1978 Samples”)// The Shroud of Turin Website (http://www.shroud.com/pdfs/moran.pdf), 6.01.01 (1999). У статті подаються результати досліджень волокон Туринської Плащаниці, а також розглядається теорія утворення зображення на полотні – радіаційне випромінювання[22].

 

[1] Meacham William. Radiocarbon Measurement and the Age of the Turin Shroud: Possibilities and Uncertaines// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/meacham.htm), 25.11.99 (1986).

[2] Piczek Isabel. Alice In Wonderland and the Shroud of Turin// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/piczek2.htm), 12.11.99, (1996).

[3] Scavone Daniel. Joseph of Arimathea, the Holy Grail and the Turin Shroud// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/scavone2.htm), 25.11.99, (1996).

[4] Crispino Dorothy. The Fathers of American Sindology// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/crispino.htm), 12.11.99, (1996).

[5] Piczek Isabel. The Concept of Negativity Through the Ages vs The Negative Image on the Shroud// The Shroud of Turin, (http://www.shroud.com/piczek3.htm), 11.12.99, (1997).

[6] Silvio Diana. Natural Textile Fibers – Optical Activity, Racemization and Epimerzation// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/diana.htm), 25.11.99, (1997).

[7] Adler Alan D., Whanger Alan and Mary. Concerning Side Strip on the Shroud of Turin// The Shroud of Turin, (http://www.shroud.com/adler2.htm), 25.11.99, (1997).

[8] Markwardt Jack. Was The Shroud In Languedoc Durin The Missing Years?// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/markward.htm), 12.11.99, (1997).

[9] Haelst Remi Van. The Red Stains on the Lier and Other Shroud Copies// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/vanhels2.htm), 25.11.99, (1997).

[10] Danin Avinoam. The Origin of The Shroud of Turin From the Near East as Evidenced by Plant Images and by Pollen Grains// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/danin2.htm), 25.11.99, (1998).

[11] Baruch Uri and Danin Avinoam. Floristic Indicators for the Origin of the Shroud of Turin// The Shroud of Turin Website (http://www.shroud.com/pdfs/danix.pdf), 25.11.99, (6 червня 1998).

[12] Schwortz Barrie M. The Role of the Internet in the Future of Shroud Research// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/schwortz.htm), 25.11.99, (7 червня 1998).

[13] Markwardt Jack. The Fire and the Portrait// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/markwar2.htm), 25.11.99, (1998).

[14] Wilson Ian. An Appraisal of the Mistakes Made Regarding the Shroud Samples Taken in 1988 – and a Suggested Way of Putting These Behind Us// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/wilson.htm), 25.11.99, (1999).

[15] Schwortz Barrie M. Electronic Archiving and Distribution: The Value of the Internet and CD-ROM Technology// The Shroud of Turin Website (http://www.shroud.com/pdfs/bsdallas.pdf), 20.03.00, (7 вересня 1998).

[16] Markwardt Jack. Antioch and the Shroud// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/pdfs/markward.pdf), 25.11.99, (1998).

[17] Schumacher Peter M. Photogrammetric Responses From The Shroud of Turin// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/pdfs/schumchr.pdf), 25.11.99, (1999).

[18] Wilson Ian. Urfa, Turkey: A proposal for an archaeological survey of the town that (arguably) was the Shroud’s home for nearly a thousand years// The Shroud of Turin, (http://www.shroud.com/pdfs/wilson.pdf), 25.11.99, (1999).

[19] Schwortz Barrie M. The Role of the Internet in the Future of Shroud Research// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/schwortz.htm), 25.11.99, (7 червня 1998).

[20] Schwortz Barrie M. The Role of the Internet in Current Shroud Research// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/pdfs/schwortz.pdf), 25.11.99, (1999).

[21] Fanti Gulio, Marinelli Emanuela, Cagnazzo Alessandro. Computerized anthropometric analysis of the Man of the Turin Shroud// The Shroud of Turin Website (http://www.shroud.com/pdfs/marineli.pdf), 6.01.01 (1999).

[22] Moran Kevin. Optically Terminated Image Pixels Observed on Fref 1978 Samples// The Shroud of Turin Website (http://www.shroud.com/pdfs/moran.pdf), 6.01.01 (1999).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

2 × one =