Фотографії Туринської Плащаниці

Секондо Піа та фотоапарат, яким він зробив фотографію Плащаниці у 1898 році

Секондо Піа та фотоапарат, яким він зробив фотографію Плащаниці у 1898 році

У 1898 році Секондо Піа зробив першу фотографію Туринської Плащаниці. Процес проходив на скляних пластинах з емульсією. Емульсія затвердівала, коли на на неї діяла світлова енергія. Фотони потрапляли на емульсію і лінзи знову закривалися. Це традиційний процес фотографії, який і зараз такий, як тоді [1].

Збільшена фотографія Плащаниці дозволяє краще вивчити реліквію

Збільшена фотографія Плащаниці дозволяє краще вивчити реліквію

Негатив викликав здивування, це відкриття сколихнуло громадськість. Зокрема, 23 квітня 1902 року, коли вже чотири роки тривали наукові дискусії, паризьке видання New York Herald опублікувало заголовок: “Фотографії Христового Тіла знайдено наукою” [2].

Чи справжніми були ці фотографії? Перші напади на роботу Секондо Піа, як не дивно, ішли від католицьких каноніків. Можливо, тому, що вони добре знали Плащаницю у звичайному вигляді і не могли повірити в такі фотографічні метаморфози. Фотографія тільки зароджувалась і, можливо, люди не мали повної інформації про її можливості. Отже, канонік Ілюс де Шевальє та його друг де Мелі атакували Піа своєю незгодою з результатами фотографії. За ними невідомий високий прелат у Турині заявив, що він має позитивну фотографію Плащаниці [3].

3 лютого 1905 року перед “Академією написів і каліграфії” де Мелі показав експериментально, як Піа створив свої знамениті фотографії грою кольорів. Наприклад: два білі ангели проявились чорними на негативі (як відомо, ці ангели були по дві сторони від Плащаниці). Якщо цих ангелів перемалювати у білий колір на негативі, то вони виявляться чорними на позитиві [4].

Та згодом, у 1931 році, Джузеппе Енрі знову сфотографував Плащаницю у присутності Секондо Піа та науковців Французької Академії, довівши правильність відкриття Секондо Піа [5].

Чи є Плащаниця фотографією?

Тривимірне зображення обличчя з Плащаниці, отримане за допомогою аналізатора VP8

Тривимірне зображення обличчя з Плащаниці, отримане за допомогою аналізатора VP8

Таке твердження мало місце до 1976 року, коли Джон Джексон не провів дослідження на аналізаторі зображення VP8 [6].

Ще у 1902 році французький хімік Поль Віньйон, вивчаючи фотографії Плащаниці, звернув увагу, що інтенсивність залежить від розрахованої відстані тіла від полотна. Чим ближче огортала Плащаниця лежаче тіло, тим більш інтенсивним було зображення тіла. Оскільки він не міг продемонструвати своє відкриття кількісно, він запропонував теорію, за якою зображення утворилось під дією аміачних випаровувань з поверхні тіла і таким чином було пояснено взаємозв’язок інтенсивності зображення та дистанції від полотна [7]. Дійсно, Віньйон експериментально довів це – він спромігся виробити сильну червонувато-коричневу пляму, у якій інтенсивність залежала від дистанції; полотно було просочене олією та алое [8].

Фотографування полотна у 1978 році командою STURP

Фотографування полотна у 1978 році командою STURP

У 1913 році Габріель Квідор спорудив механічний скануючий денсінометр (прилад, що вимірює яскравість фотографій), який показав тривимірні властивості зображення. Після цього інший француз, Поль Гастінью відтворив тривимірне зображення обличчя тією самою технікою вертикального сканування [9].

У 1974 році стало можливим ретельно перевірити версію Віньйона про залежність яскравості зображення від відстані від тіла. Застосовуючи мікроденсітометер і реконструюючи, яким чином модель Плащаниці огортала тіло, Джон Джексон впевнено показав, що інтенсивність зображення точно залежить від відстані полотна від поверхні тіла [10].

За допомогою аналізатора зображень VP8, що застосовувався для аналізу топографічних знімків місцевості для відновлення тривимірної картини земної поверхні, було зроблено тривимірне зображення Плащаниці. Аналізатор VР8 враховував залежність між інтенсивністю зображення та дистанцією від знімальної камери. Плащаниця мала таку залежність і темніші ділянки на екрані VР8 піднімались над поверхнею у залежності від своєї інтенсивності. Звичайні фотографії такої властивості не мають [11]. Вперше дане дослідження провів 19 лютого 1976 року Джон Джексон у лабораторії Білла Моттерна. Тривимірна структура повністю передавала реалістичні людські форми [12]. Джон Джексон зробив припущення – що зображення на Плащаниці – проекція людського тіла на поверхню тканини. Він припускав, що зображення утворилось під дією якихось часток, які рухались в одному напрямку –  перпендикулярно до поверхні землі [13].

Зображення на Туринській Плащаниці не є “дзеркальним зображенням”, яке дає негатив. Рана у боці розміщена не справа, а зліва, як і повинно було би бути. Тобто, зображення не є негативом у повному розумінні слова. Але на це можна заперечити, що кров була нанесена незалежно від фотографії. Відомо, що у середні віки загальноприйнятою була думка, що рана у боці Христа розміщувалась з правого боку. Тоді незрозуміло, чому на Плащаниці вона з лівого боку [14].

Спостерігається ще один цікавий факт: на руках видно товсті лінії, які асоціюються з кістками пальців, в ділянці долоні потемніння, яке асоціюється з відсутнім великим пальцем, який, очевидно, є зігнутим. Таке враження, що зображення утворене рентгенівськими променями. Пояснення цьому факту поки що немає [15].

[1] Schumacher Peter M. Photogrammetric Responses From The Shroud of Turin// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/pdfs/schumchr.pdf), 25.11.99, (1999). – С.1 з 8.

[2] Schwortz Barrie M. Shroud History// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/history.htm), 04.08.99, (1996). – С.8 – 9 з 21.

[3] Haelst Remi Van. The First Shroud Photo// The Shroud of Turin Website (http://www.shroud.com/vanhels4.htm), 8.07.99, (1997). – С.6 з 7.

[4] Haelst Remi Van. The First Shroud Photo// The Shroud of Turin Website (http://www.shroud.com/vanhels4.htm), 8.07.99, (1997). – С.6 з 7.

[5] Schwortz Barrie M. Shroud History// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/history.htm), 04.08.99, (1996). – С.9 з 21.

[6] Jackson John and Rebecca. The Shroud and Modern Science// Turin Shroud Conter of Colorado Website, (http://www.shroudofturin.com/General/Mission/Modern%20Science.htm), 07.11.99, (1997). – С.2 з 7.

[7] Jackson John and Rebecca. The Shroud and Modern Science// Turin Shroud Conter of Colorado Website, (http://www.shroudofturin.com/General/Mission/Modern%20Science.htm), 07.11.99, (1997). – С.1 з 7.

[8] The Holy Shroud of Turin// The Catholic Encyclopedia (http://www.newadvent.org/cathen/13762a.htm), 4.08.99, (1912). – С.1 з 2.

[9] Moran Kevin. Optically Terminated Image Pixels Observed on Fref 1978 Samples// The Shroud of Turin Website (http://www.shroud.com/pdfs/moran.pdf), 6.01.01 (1999). – С.2 з 10.

[10] Jackson John and Rebecca. The Shroud and Modern Science// Turin Shroud Conter of Colorado Website, (http://www.shroudofturin.com/General/Mission/Modern%20Science.htm), 07.11.99, (1997). – С.1 – 2 з 7.

[11] Schwortz Barrie M. Image of the Shroud of Turin as it appears on The screen of a VP-8 Image Analyser// The Shroud of Turin Website (http://www.shroud.com/78strp10.htm), 10.01.00, (1997). – С.1 з 2.

[12] Jackson John and Rebecca. The Shroud and Modern Science// Turin Shroud Conter of Colorado Website, (http://www.shroudofturin.com/General/Mission/Modern%20Science.htm), 07.11.99, (1997). – С.2 з 7.

[13] Синельников В. Туринская плащаница на заре новой эры. – Издание Сретенского монастыря, 2002. – 176 с. – С 123.

[14] Benford M.Sue. Negativity and the Shroud// The Shroud of Turin Website (http://www.shroud.com/benford.htm), 25.11.99, (1997). – С.1 з 2.

[15] Schumacher Peter M. Photogrammetric Responses From The Shroud of Turin// The Shroud of Turin Website, (http://www.shroud.com/pdfs/schumchr.pdf), 25.11.99, (1999). – С.8 з 8.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

one × four =